"Što god Bog pripušta, za mene je spasonosno."

Otac Teodozije

FRANJEVAČKA MLADEŽ

OBEĆANJA FRAME VRHOVEC
1000333
U Zagrebu 22. svibnja 2011. Frama Vrhovec slavila je svoja obećanja. Svečanu svetu misu predvodili su fra Milan Krišto i fra Ivan Penava. Uz velik broj framaša iz zagrebačkog područnog bratstva frame i Milosrdnih sestara svetoga Križa, svoja obećanja su obnovili: Ivana Galojlić, Petra Kmet, Tomislav Kovačević, Martina Novosel i Marija Vučković, a Karlo Juršić je po prvi puta obećao živjeti Evanđelje u bratstvu franjevačke mladeži kroz godinu dana.

Hvala svima koji su ih pratili molitvom, a oni će, po uzoru na svetog oca Franju, biti spremni odazvati se na svaki poziv dobra i nastojati biti veseli navjestitelji Božjeg kraljevstva.

Hvalite i blagoslivljajte Gospodina moga!
Zahvaljujte njemu, služite njemu

Svi u poniznosti velikoj! s. Branimira

OBEĆANJA FRAME ĐAKOVO UZ 10. OBLJETNICU

Samostanska crkva Srca Isusova u Đakovu bila je u subotu, 21. svibnja 2011. god., ispunjena mladim framašima Osječkog područnog bratstva, koji su se okupili na svečanom obredu primanja i obećanja članova Frame Đakovo, koja je ovom prigodom proslavila 10. obljetnicu svoga postojanja. Misnom slavlju koje je predslavio fra Ivica Jagodić, duhovni asistent Osječkog područnog bratstva, nazočili su brojni roditelji i rodbina mladih framaša, Milosrdne sestre sv. Križa te framaši iz Bošnjaka, Požege, Slavonskog Broda, Belišća, Našica, Osijeka (Tvrđa i Jug 2), Otoka, Vukovara, Borovog naselja, Županje i Sikirevaca.

„Ako sa strane pogledamo svijet u kojemu živimo, čut ćemo puno glasova i vidjeti puno putova, osjetiti puno toga što nas odvlači od Isusa. A on nas želi spasiti, dovesti do pravoga mjesta“, rekao je u svojoj homiliji fra Jagodić, poručivši mladima da u središtu svog života uvijek zadrže onoga kojeg žele slijediti, koji im govori da je upravo on Put, Istina i Život, onaj u kojemu mogu prepoznati svu Božju ljubav i milosrđe. Nakon homilije uslijedio je svečani obred primanja i obećanja, kada je 15-ero mladih primljeno u mjesno bratstvo Frame, 17-ero dalo prva obećanja, a osmero ih obnovilo, potvrdivši da će slijediti Krista po primjeru sv. Franje, što vjernije živeći svoje kršćanstvo u bratstvu Franjevačke mladeži.

Nakon mise, koju su đakovački framaši animirali pjevanjem uz pratnju sedam gitara i bongose, druženje i slavlje nastavilo se u dvorani Florentini. Nazočnima se obratio Mario Zrakić, predsjednik Frame Đakovo, pozdravljajući na početku sve nazočne, zahvalivši Milosrdnim sestrama sv. Križa, njihovoj poglavarici s. Franciski Molnar, Područnom bratstvu FSR-a i njihovoj duhovnoj asistentici s. Karmeli Dominković, fra Ivici Jagodiću, duhovnoj asistentici s. Gabrijeli Tei, svim sadašnjim i bivšim framašima, kao i roditeljima koji ih prate i podržavaju u njihovim nastojanjima. Za svoje goste đakovački framaši pripremili su zanimljiv scenski program, nakon kojega je premijerno izvedena i himna Frame Đakovo, za koju je skladbu i riječi napisao framaš Josip Matezović. Uslijedilo je zajedničko druženje uz glazbu i ples, u kojemu su nastupili brojni izvođači – framaši, časne sestre, djeca iz Montessori dječjeg vrtića „Sunčev sjaj Nazaret“ i ostali.

Mjesno bratstvo Frame Đakovo tijekom proteklih godinu dana doživjelo je pravi procvat. Naime, broj članova povećao se na 50-ak mladih ljudi, koji se svakog ponedjeljka u 20 sati okupljaju u Betaniji, kući za duhovne obnove Milosrdnih sestara sv. Križa, gdje pod paskom duhovne asistentice s. Gabrijele Tee produbljuju svoju vjeru i rastu u bratskom okruženju kroz molitvu, pjesmu, radost i prijateljstvo. Osim redovitih susreta ponedjeljkom, na inicijativu mladeži organizirane su i dodatne aktivnosti. Tako se srijedom održavaju kreativne radionice, a četvrtkom se provodi tečaj sviranja gitare i talijanskog jezika. U kreativnim radionicama mladi proizvode razne predmete (krunice, book-markere, torbice, nakit) čijom prodajom pomažu siromašne i prikupljaju sredstva za zajedničke aktivnosti (Franjevački hod, ljetovanje).

Od 13. do 15. svibnja đakovački framaši sudjelovali su na Nacionalnom susretu Franjevačke mladeži u Imotskom, a trenutno se pripremaju za zajedničko putovanje na susret sa Svetim Ocem u Zagrebu. Anica Banović

FRAMA BOŠNJACI

Primanja i obećanja koja su  održana 29. i 30. travnja 2011. proveli smo u adosti, sreći, veselju te ispunjeni Duhom Svetim i Božjom ljubavlju. Duhovna priprema prije obećanja, koju je vodila sestra Gabrijela Tea, pomogla nam je d obećanja shvatimo ozbiljnije, te je učvrstila naše međusobne odnose. Radosni smo što se veliki broj Framaša odazvao na naš poziv i proslavio s nama naša obećanja. Nakon završetka svećane mise bilo je jasno da se sav trud isplatio. Framaško slavlje započelo je uz "Niskobudžetni amaterski film", koji smo prikazali svojim gostima, a nastavilo se uz večeru, pjesmu i ples. Hvala svima koji su nas počastili svojim dolaskom i svojom molitvom.
(Martina, Marija, Marija, Ana Marija, Marina)

S FRAMAŠIMA U MEĐUGORJU 18. - 20. ožujka 2011.

sam_0908Mladi Frame Kaptol, njih 45 Framašica i Framaša, sa svojim duhovnim asistentom fra Milanom Krištom i nas dvije sestre, s. Melitom Tabaček i s. Anđelom Sudar krenuli su u petak, u 15 sati na svoje tradicionalno korizmeno hodočašće u Međugorje. U molitvenom i raspjevanom ozračju putovalo se i stiglo na cilj kasno u noć. Odmah ujutro, prema našem programu, zajedno smo se uputili na Križevac, i penjući se hodočasnički molili križni put. Dojmljivo iskustvo bilo je da smo se neprestano mimoilazili s mnoštvom drugih hodočasnika, koji su svaki na svoj način, na svom jeziku slavili Boga. Stigavši na vrh brda ostali smo pod Križem jedno vrijeme zahvaljujući Bogu u šutnji, a potom se u ozračju zahvaljivanja vratili do crkve. Nakon kratkog odmora i okrepe krenuli smo na brdo ukazanja, gdje smo razmatrajući zajedno izmolili krunicu. Večer toga dana proveli smo u osobnoj molitvi, slavljenju sv. Mise i Klanjanju pred Presvetim s mnoštvom ostalih hodočasnika. Kroz to smo na još intenzivniji način doživjeli jedinstvo Crkve u različitosti pjesama, kultura, jezika...

U nedjeljno jutro oprostili smo se od Gospina svetišta, te moleći zajednički jutarnju molitvu autobusom se uputili prema Mostaru. Ubrzo smo ugledali grad u kotlini, okružen brdima, u čijem se središtu isticala bijela ljepotica, Franjevačka crkva sv. Petra i Pavla. U Mostaru nas je dočekala grupa domaćih Framaša, i povela nas u razgledanje grada i znamenitosti. Osobito nas se dojmio ljepotom i znakovitošću stari kameni most.

U 11 sati zajedno smo slavili svetu misu u Franjevačkoj crkvi. Obogaćeni bratskim zajedništvom i srdačnim dočekom, nakon okrepe smo krenuli na put prema Zagrebu. Vraćajući se natrag obogaćivali smo jedni druge molitvom i pjesmom te iskustvima osobno doživljenog kroz te dane, što se izmjenjivalo sve do večeri, dok nismo stigli na cilj: pred katedralu u Zagreb. Osjetili smo da nas je ovo hodočašće ojačalo, osvježilo i ohrabrilo da s više predanosti i odlučnosti nastavimo naš Korizmeno-uskrsni hod u svagdašnjici. s. Anđela

OBEĆANJA FRAME OTOK
Već je postalo redovito da FRAMA OTOK ima obećanja prvu subotu u veljači! Tako se dogodilo i ove godine: 5. veljače u župnoj crkvi sv. Antuna Padovanskog u Otoku, četvero mladih je prvi puta dalo obećanja, a sedmero je obnovilo. Bila je to velika radost ne samo za njih, nego i za cijelo bratstvo Frame Otok i njihovu duh. asistenticu s. Mariju Petru Toman. Svečano misno slavlje je predvodio fra Ivica Jagodić, regionalni duhovni asistent, uz goste i domaćine: našeg župnika i kapelana. Župnik i dekan preč. Antun Knežević je u srdačnom pozdravu imenovao goste: iz Đakova, Vukovara, Borova, Požege, Slavonskog Broda, Vinkovaca, Bošnjaka, Sikirevaca, Privlake sa njihovim sestrama i duhovnim asistentima. Pjevanje kod mise je animirao zbor mladih, na koji smo jako ponosni. Bilo je veselo i nakon mise, u kripti crkve, uz zakusku, domišljati program Male frame i Frame, i zajedništvo u pjesmi. Dakako, slavlju se pridružilo i mjesno bratstvo FSR-a, roditelji Framaša i mnogi župljani. Za ovaj događaj framaše je duhovnom obnovom pripremila ( već treću godinu zaredom) s. Monika Hančić.

OBEĆANJA FRAME SIKIREVCI

fsikirevci1

I ove godine, u subotu, 30. studenoga, 2010.  naši su sikirevački framaši pripremili lijep događaj zvan Obećanja. S radošću u srcima i ovaj puta su neki mladi po prvi puta, neki ponovno, odlučili odazvati se na svaki poziv dobra, izgovarajući spremno svoj „Evo me“, pred Bogom i zajednicom. Obećanja je dalo dvanaest framaša, i isto toliko ih je primljeno u Framu. Na tom, za nas važnom događaju, okupio se velik broj framaša iz drugih mjesta, koji su nas došli podržati u našim odlukama. Nakon svečane sv. Mise i obreda Obećanja, koje je predvodio fra Ivica Jagodić, duh. asistent Osječkog područja Frame, uslijedilo je bratsko druženje oko stola te prigodan program koji su priredili domaći framaši. Kasnije se slavlje nastavilo duže u noć. Uz vodstvo naše duhovne asistentice, sestre Emanuele Kvesić, sve je završilo u najboljem redu. Sada, ohrabreni i potaknuti, želimo i nadalje svjedočiti našu vjeru i framaštvo u svijetu, kao glasnici Velikoga kralja. N.N.